• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Kolejny buspas w Gdyni. Tym razem na estakadzie

Patryk Szczerba
29 października 2015 (artykuł sprzed 8 lat) 
Problem z zakorkowaną estakadą pojawia się przede wszystkim podczas remontów lub kolizji drogowych. Buspasy pomogą z pewnością także w godzinach szczytu. Problem z zakorkowaną estakadą pojawia się przede wszystkim podczas remontów lub kolizji drogowych. Buspasy pomogą z pewnością także w godzinach szczytu.

W listopadzie na Estakadzie Kwiatkowskiego zostanie wyznaczona osobna droga dla autobusów. Buspas będzie wydzielony na odcinku od ul. Janka Wiśniewskiego zobacz na mapie Gdyni do ul. Unruga zobacz na mapie Gdyni, na jezdni w kierunku Obłuża.



Czy po wyznaczeniu buspasów zauważyłe(a)ś wzrost liczby pasażerów w komunikacji miejskiej?

Buspas powstaje dzięki unijnemu projektowi Civitas Dynamo. Pierwszy był pas dla autobusów na ul. Kieleckiej, w kierunku Witomina. Drugi powstał w połowie tego roku na ul. Morskiej, w okolicy permanentnie zatłoczonego skrzyżowania z Estakadą Kwiatkowskiego.

Ostatnio autobusy otrzymały ułatwienie przejazdu na Władysława IV. Od początku października z prawego pasa ulicy, na skrzyżowaniach z ulicami Obrońców Wybrzeża zobacz na mapie Gdańska oraz Żwirki i Wigury zobacz na mapie Gdańska, można tylko skręcać w prawo, ale autobusy mogą przejechać tymi pasami na wprost. Za skrzyżowaniem z ulicą Żwirki i Wigury, do przystanku Urząd Miasta - Władysława IV, prawym pasem mogą jeździć wyłącznie autobusy.

Kolejny jeszcze w listopadzie zostanie wyznaczony na Estakadzie Kwiatkowskiego, gdzie rozpoczęły się prace związane z jego oznakowaniem. Buspas będzie miał 658 metrów długości i ma skrócić podróż pasażerów jadących w kierunku Obłuża.

- Buspas będzie przebiegał przez odcinki jezdni obecnie wyłączone z ruchu, pas włączenia się do ruchu z ul. Janka Wiśniewskiego oraz pas kierujący na łącznicę zjazdową z Estakady na ul. Kontenerową, na których zostanie dopuszczony ruch autobusów na wprost - wylicza Dorota Gajda z Zarządu Dróg i Zieleni w Gdyni.
Po wprowadzonych zmianach szczególną ostrożność będą musieli zachować kierujący samochodami zjeżdżający z Estakady Kwiatkowskiego.

- Kierowcy aut będą mieli obowiązek ustąpienia pierwszeństwa autobusom przy zjeździe na ul. Kontenerową oraz ul. Unruga. Ruch autobusów jadących od ulicy Hutniczej będzie przeplatał się z ruchem pojazdów wjeżdżających od ul. Janka Wiśniewskiego - dodaje Gajda.
Na razie nie wiadomo, kiedy nowa organizacja ruchu zacznie obowiązywać, ale stanie się to na pewno do końca listopada. Kolejnych buspasów w ramach projektu Civitas Dynamo, który pozwala na uzyskanie 50-procentowego dofinansowania inwestycji nie będzie. Na Władysława IV zainstalowany zostanie jeszcze system identyfikujący kierowców, którzy łamią zakaz poruszania się pasem dla komunikacji miejskiej. Docelowo ma być połączony z Tristarem.


Będą kolejne

Gdynia chce jednak nadal wytyczać buspasy także bez wsparcia unijnego. Następny w kolejce jest odcinek ul. Morskiej na odcinku od skrzyżowania z ul. Kalksztajnów do skrzyżowania z ul. Grabowo. Tam jednak na razie pasy są dwa. Na trzecim - częściowo wytyczonym - urządzono parking samochodowy.

Analizy wykazały, że największą efektywność miałoby wykonanie pasa dla autobusów w kierunku centrum w wariancie uwzględniającym przebudowy w pasie drogowym. Na to jednak przeznaczyć będzie trzeba większe środki inwestycyjne niż na pomalowanie pasów i postawienie kilku znaków drogowych, dlatego termin rozpoczęcia prac na razie nie jest znany.

Miejsca

Opinie (190) 3 zablokowane

  • na drodze wylotowej buspas (4)

    doskonały pomysł :)

    • 104 39

    • (1)

      Jak ktoś nie potrafi prowadzić to mu i buspas przeszkadza.
      Pomysł bardzo dobry!

      • 36 42

      • Buspas oznacza, ze 1 janusz mniej może jechać jednocześnie po cebulostradzie. To może powodować korki i nerwice.

        • 29 13

    • chyba na wlotowej bo jest w kierunku obłuża

      chyba na żadnym odcinku nie przejeżdza więcej autobusów jak właśnie na estakadzie, może porównywalnie jest na władka iv - ale tam buspas tez już jest.
      W autobusie jedzie dużo ludzi niż w samochodzie więc logicznym jest że autobus jest ważniejszym pojazdem niż samochód i ma przed nim pierwszeństwo.

      • 43 8

    • Hej narzekaczu, polecam czytać treść artykułów. Buspas będzie na pasie, który aktualnie jest nieużywany!

      • 2 0

  • Bardzo dobrze (4)

    Jeżdżę na Oksywie samochodem, ale buspas na Estakadzie to bardzo dobry pomysł.

    • 115 77

    • Dlaczego?

      • 7 11

    • super-blachosmrody won (2)

      • 14 26

      • ? (1)

        Autobusy won?
        Dlaczego?

        • 13 6

        • jak to dlaczego

          Bo nie stać mnie na blachosmroda. Jakby mnie było stać to byłby wtedy nie blachosmrodem, a kochanym autkiem.

          • 8 5

  • Drogi niech zrobią!!! (7)

    :)

    • 106 40

    • Najpierw dobre drogi a później buspasy a nie od d..y strony

      • 22 9

    • (2)

      drogi są i to wystarczająco - tylko ludzie zamiast wozić 4litery w aucie niech się przesiądą na autobus.

      • 16 20

      • ile teraz płacą w UM za marketing w internecie?

        • 13 4

      • Heh od kilku miesiecy jezdze komunikacja miejska i juz 3 razy chory bylem ... jak jezdzilem samochodem to nic mnie nie ruszalo... wiem odpornosc slaba, ale inaczej byloby gdyby ludzie zaczeli dbac o higene osobista.

        • 2 0

    • Kosztem twego domu. Wszyscy won mieszkać do podziemi, a na górze jeden

      wielki asfaltowy plac do jeżdżenia samochodami ?

      • 11 6

    • Na estakadzie liczę, (1)

      że przyspieszy czas przejazdu autobusów.
      Ale za ten buspas na Władysława IV to bym kazał urządasom jeździć przez cały dzień po tym bajzlu co tam teraz się dzieje, szczególnie przez skrzyżowanie/węzeł Wzgórze.
      Wcześniej tam nie było korków!

      • 15 3

      • dokładnie!

        Bus-pas zaczął generować korki, straszny bałagan tam panuje od czasu tej zmiany.

        • 4 4

  • (6)

    To miło czytać codziennie takie pozytywne wiadomości.
    Gdynia to wyjątkowe miasto gdzie co rusz mysli sie o duzych inwestycjach, które ułatwiają życie codzienne.
    Brawo cały UM.
    To naprawdę miasto z morza i marzeń, marzeniem każdego jest też tu mieszkać.
    Pozdrawiam

    • 58 138

    • Pogubiłem się

      to sarkazm czy na serio bo nie wiem czy dać + czy -?

      • 54 4

    • ? (2)

      Chyba to jest ironiczny żart?

      • 25 6

      • Ok ironia (1)

        Daje łapę do góry

        • 12 5

        • to tylko pijarowiec szczura

          • 14 6

    • Ktoś przesadził z mocarzem

      • 17 1

    • (5)

      To skończony idiota

      • 0 0

  • Kto to wymyśla (2)

    zwolnijcie tego dekla niech jedzie na południe, franca.

    • 93 59

    • Dobrze, że buspas powstanie! (1)

      Dzięki niemu komunikacja miejska będzie bardziej konkurencyjna, więcej osób zacznie korzystać z niej a jednocześnie mniej z samochodów.

      Wiecie co to oznacza? MNIEJSZE KORKI. Empirycznie przekonali się o tym mieszkańcy Warszawy!

      Także nie wiem co w głowie mają hejtujący ten pomysł!

      • 14 15

      • z koziej D. konkurencyjność

        szczególnie o 7 rano jest super konkurencyjna, nie ma jak się wbić do autobusu, w autobusie smród brudasów - taka to jest konkurencyjność ... o finansowej stronie nie wspomnę bo połowa podatków idzie na dotacje do komunikacji ...
        co dzień rano doświadczam tej konkurencyjności....

        • 3 5

  • O widze ze teraz weszla moda na buspasy :) (8)

    • 111 9

    • Dodać parę progów zwalniających

      i ograniczenie do 30. Wtedy wszyscy będziemy pieszymi, gdyż łatwiej będzie pchać samochody:D

      • 31 5

    • propozycja (2)

      Obwodnica dla rowerów!

      • 21 10

      • I deskorolek z "motorkiem"

        • 7 2

      • Rowery i piesi mają to do siebie że wszędzie dotrą po prostej i nie potrzebują obwodnicy

        Jak ktoś chce rozwiązania stosowane w samochodach przerzucać na rowery to sorry

        • 0 0

    • Wyciąg dla rowerzystów (1)

      i ruchome chodniki dla pieszych na całej długości Morskiej :)

      • 18 4

      • Wyciąg na Obłuże to by było coś

        http://vacacion.pl/miejsca/273-winda-rowerowa-w-trondheim

        • 0 0

    • Kolejka linowa POD estakadą

      z węzłem integracyjnym w Kosakowo Airport

      • 9 0

    • A to akurat jest dobra moda, bardzo przydatna,

      abstrachujac od wielu innych mod calkowicie pozbawionych sensu

      • 6 2

  • kiedy wyznaczą buspass na torach skm?

    • 121 15

  • bus pas z dofinansowaniem UE? Co to za kolejny przekręt szczura!!! (9)

    ile trzeba kasy żeby namalować 700 linii + parę napisów bus i kilka znaków pionowych? Tyle co na lotnisko? Puchę farby samy dziadom kupię, żeby bardziej Gdyni nie zadłużali bo sku... kupią tą puszkę za 500 tys. zł

    • 164 22

    • (2)

      I po co te nerwy?
      Z pewnością ktoś wybrany demokratycznie przez naród nie byłby takim nikczemnikiem by działać przeciwko niemu..
      Ale najłatwiej to rzucać bezpodstawnie oszczerstwa

      • 10 29

      • !

        Ekstra żart!
        Świetna ironia w czasach cenzury i totalitaryzmu.

        • 22 6

      • On nie działa przeciwko komuś, ale na swój interes. Zobacz ile biurokracji by postawić znaki i namalować pasy. Wszystko jest droższe x5, bo tyle zje masa urzędników.

        • 11 0

    • (5)

      ale jesteś tępy - pewnie wyborca PiS

      • 10 15

      • (4)

        A ty za to w temacie. Piszesz by pisać, nieważne co? Projekt, dofinansowanie z UE na wytyczanie linii i postawienie znaków?

        • 6 1

        • Na szczęscie mamy prawo.... (3)

          Kupisz to, proszę bardzo:
          - kup farbę, która nie ulegnie wyblaknięciu i zatarciu na asfalcie, wytrzyma odśnieżanie i posypywanie piaskiem i solą
          - następnie, wymierz odległości, zrób projekt wymalowania i umiejscowienia znaków
          - ten projekt, skonsultuj, żeby Twoja niewiedza nie była przyczyną błędów
          - zamknij pas ruchu, postaw odpowiednie oświetlenie i pachołki, aby na czas kiedy będziesz malował, samochody mogły Cię ominąć,
          - usuń starą farbę, ona się mocno trzyma, a nie może wprowadzać w błąd
          - wymaluj te kilkaset metrów drogi, ale jak gdzieś się Tobie pędzel omsknie, to masz wyczyścić ładnie....
          - zamów i postaw znaki... ale takie jak mają być, z atestem, i montaż też zgodnie z przepisami dot bezpieczeństwa. Łopata i trochę betonu na estakadzie nie załatwi sprawy...
          - usuń oznakowanie które postawiłeś na czas malowania
          - pamiętaj, że odpowiadasz za wszelkie wady tego malowania, za wady farby (nie ma tłumaczenia, Ty malujesz, Ty odpowiadasz), znaków i za wszelkie wypadki które się w wyniku Twoich prac mogą pojawić.

          Niektórzy myślą, że wszystko jest proste i robi się samo i za friko. A to jest mnóstwo pracy grupy ludzi, która musi używać odpowiednich narzędzi i środków. Jak ktoś się nigdy nad niczym nie zastanawia, to świat jest banalny..

          No i jeszcze najlepiej, aby Ci pracownicy którzy wykonują poszczególne prace zarabiali jak w za Odrą...

          • 10 4

          • jak zacząłem czytać myślałem, że to serio :) (2)

            super ironiczne przedstawienie przebiegu każdej pracy budowlanej w tym skorumpowanym przez szczura mieście :)

            • 3 2

            • Mr di angelo?

              Philips

              • 0 0

            • Mamy prawo... do dobrej jakości prac

              Bo to jest serio. Dlatego zachód tak bardzo odstaje od Polski, bo robią jak wyżej, a u nas od razu spłaszczają do szybko i tanio i na pewno skorumpowane...

              Do tego co napisane, można jeszcze dodać, że firma która robiła obliczenia, rysowała projekty itd. musi mieć wykwalifikowanych fachowców, np. posiadać komputery ze specjalistycznym LEGALNYM oprogramowaniem z licencją za kilkadziesiąt tys. zł.

              Znajomy kiedyś pracował na zachodzie Europy - w suwnicy/dźwigu popsuło się łożysko czy tam jakiś tryb. Zdziwił się bardzo, gdy usłyszał zawrotna sumę kilkunastu/kilkudziesięciu tys. euro za naprawę. Przecież on stary stoczniowiec zrobił by po naszemu, kupił łożysko za grosze, wstawił i jakoś by to poszło.

              Okazało się, że za te tysiące euro, po naprawie łożyska/trybu firma serwisująca bierze na siebie gwarancje działania kompletnego całego mechanizmu pędnego maszyny. Ta gwarancja i pewność działania była wliczona w cenę, którą akceptował zamawiający.

              Podsumowując mam nadzieję, że skończy się w naszym kraju cwaniactwo, i zacznie robienie na porządnych materiałach, z odpowiednią jakością, za duże pieniądze - co przełoży się na wyższe wynagrodzenia naszych rodaków.

              • 0 0

  • (16)

    A kiedy na Wielkopolskiej i na Zwyciestwa?

    • 50 30

    • Na Wielkopolskiej? (12)

      Powaliło Cię?! W godzinach szczytu to korek ciągnie się od Spokojnej do skrzyżowania z Sopocką, a ty chcesz jeden pas z ruchu wyłączyć. Kurde ludzie są coraz głupsi :/

      • 26 28

      • wiesz że korki tworzą samochody? (10)

        korki same z siebie nie powstają.

        30 osób zrezygnuje z jazdy samochodem na rzecz autobusu i korek się skraca o 100m :)

        • 29 26

        • (3)

          To zrezygnuj. Ja nie planuje. Chocby buspasy i na drogach osiedlowych wymalowali!

          • 15 19

          • to sobie stój w korku (2)

            ale nie każ tego robić wybierającym trolejbusy!

            • 16 9

            • Ciekawe ile osób dziennie przejeżdża daną trasę komunikacją, a ile samochodami.

              Jeżeli więcej komunikacją to dlaczego ta większość ma stać w korkach bo jeden wygodnicki z drugim brzydzą się komunikacji miejskiej.
              Natomiast jeżeli więcej jeździ samochodami to zadaniem miasta jest zmienić te proporcje dla dobra tych którzy naprawdę muszę jechać samochodem.

              • 2 1

            • Właśnie, stój!

              Ja jeżxżę sobie autobusem R i jestem zadowolona. A jak Wielkoposka będzie bardziej drożna (czyli jak będzie buspas) to będę jeszcze bardziej zadowolona.

              • 0 1

        • 30 powiadasz... (5)

          Teoretycznie w co drugim autobusie miało by być nagle +30 osób? coś mi się wydaję że ci co spróbują jak sie nie ukiszą w środku to raczej w przyszłości odpuszczą ten pomysł. Jeśli chcą ludzi zachęcić do jazdy komunikacją to powinno to być przygotowane a nie na pałę.
          Buspasy bo korki>>>więcej ludzi w busach już zapchanych...to powinno być więcej busów i tu się sprawa komplikuję. Nie mówiąc o tym że istnienie buspasu nie zapewnia płynnego przejazdu busem ponieważ korki robią swoje na łącznikach tam gdzie buspasa jeszcze/juz nie ma.
          Problem leży w przepustowości skrzyżowań, zjazdów z obwy, zarąbistego Tristara w którego przysłużenie się Nam chyba nikt już nie wierzy. Problemem jest codzienna migracja ludów z jednego na drugi koniec Trójmiasta lub poza. Obwodnica minimum 3 pasy na całej długości, kilka prawdziwych porządnych rond (tylko 1 pasmowych dużych szerokich) np na wiadukcie sopocka/wielkopolska...tak na dobry początek bo to tylko z punktu widzenia jednego miejsca w gdyni, a problem większy

          • 17 6

          • Ludzie zrozumcie wreszcie! (4)

            Wszyscy nie mogą przesiąść się do komunikacji miejskiej, bo nie ma takiej fizycznej możliwości. Nie chcę jechać w autobusie z dajmy na to malarzem i jego sprzętem. Czy ktoś pomyślał ile jest samochodów firmowych w trójmieście? Każde spowolnienie tych usług działa na naszą niekorzyść. Druga sprawa to ludzie dojeżdżający do pracy z okolicznych miejscowości i ci co pracują w obrębie Trójmiasta. Przepraszam bardzo ale nie wyobrażam sobie dojeżdżać do pracy komunikacją miejską np. z Gdyni Dąbrowy do Gdańska. Nie chciałoby mi się wstawać o 4 rano aby wyrobić się na 8. Co tu dużo gadać, są też tacy którzy hejtują samochodziarzy bo pracują w ZKM i potrzeba więcej kasy od klientów.

            • 18 14

            • Warszawa, Trasa Łazienkowska: (2)

              Przed stworzeniem buspasa w 2009 roku:
              - codzienny korek od Ochoty prawie do końca miasta, do węzła Marsa

              Po stworzeniu
              - korki do okolic ul. Międzynarodowej (Saska Kępa), maksymalnie do okolic "Rawaru" (Praga Południe)

              Spojrzycie na mapy i zrozumiecie. Ale zapewne jeszcze nieraz jakiś przemądrzały tu napisze, że buspasy to tworzenie korków.... Czy to strach przed nowymi lepszymi rozwiązaniami?

              • 7 3

              • (1)

                Samochody sa przestrzeniozerne, wiec to strach o kazdy zabierany im metr.

                • 1 1

              • popuść gumkę, będziesz mieć więcej przestrzeni dla siebie

                • 1 0

            • Bo trzeba inwestować w porządny rozwój komunikacji miejskiej, a nie tylko malować buspasy tam gdzie to wymaga najmniej wysiłku. Idąc tokiem rozumowania niektórych, za 20 lat będzie tyle samochodów, ze ulice bedą musiały mieć skrzyżowania wielkości lotniska. Niestety w komunikacje trzeba by zainwestować dużo i zrobić na prawdę potężne projekty a nie takie coś jak teraz

              • 2 1

      • ale jak wyłaczyć, przecież napisał, że chce buspas

        a więc poruszać się będą autobusy i taxi. Przepustowość takiego pasa, liczona w liczbie pasażerów, a nei samochodów, jest drastycznie większa. Jeden autobus to 105-110 osób w szczycie. Równowazy to ok. 85 samochodów. Czyli jakieś 600m korka.

        Czujesz różnicę?

        • 1 0

    • nigdy (1)

      NIGDY

      • 3 6

      • w przyszłym roku

        • 7 1

    • jak wybudują po trzecim pasie

      • 0 1

  • (3)

    Brawo! W końcu! Jeszcze Kwiatkowskiego do góry i ekstra :)

    • 63 35

    • minusują jacyś zakompleksieni....

      • 5 6

    • (1)

      Kwiatkowskiego do góry winna mieć 2 pasy. Miejsce jest, ino chęci i kasy trzeba...

      • 11 0

      • i oczywiscie 2ch pasów na plk.Dabka....

        • 0 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane